منو سایت

  • خانه
  • وبلاگ
  • پلتفرم فناوری دیجیتال چگونه به درک روند بازار و تجزیه و تحلیل رفتار کاربران کمک می کند؟

پلتفرم فناوری دیجیتال چگونه به درک روند بازار و تجزیه و تحلیل رفتار کاربران کمک می کند؟

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
پلتفرم فناوری دیجیتال چگونه به درک روند بازار و تجزیه و تحلیل رفتار کاربران کمک می کند؟

گروه دیجی کالا از چندین زیر شاخه تشکیل شده است که فروشگاه اینترنتی دیجی کالا اصلی ترین آن است. این پلت فرم عالی به زیرساخت های فنی قوی در زمینه هایی مانند امنیت ، فراداده ، هوش مصنوعی و پشتیبانی نیاز دارد تا نیازهای میلیون ها کاربر خود را برآورده کند.

البته این زیرساخت در طول سالها ایجاد و توسعه یافته است؛ بنابراین امروز ، دیجی کالا دارای بزرگترین و پویاترین اکوسیستم زیرساختی در محیط تجاری آنلاین ایران است.

زیرساخت DigiCala اکنون این قابلیت را دارد که از پلت فرم و برنامه در محل بدون محدودیت حضور همزمان صدها هزار کاربر محافظت کند. با وجود این زیرساخت قدرتمند دیجی کالا ، دستاوردها و قابلیت های ساخته شده بر روی این پلت فرم در سال گذشته چشمگیر بود. در گزارش 1999 دیجی کالا تأکید شده است که در حال حاضر بیش از 300000 کاربر می توانند همزمان روی سکوی دیجی کالا حضور داشته باشند که بیش از سه برابر ظرفیت ورزشگاه آزادی است.

علاوه بر این ، با توسعه مرکز پاسخگویی متمرکز دیجی کالا ، میزان پاسخگویی به کاربران این پلتفرم در طول سال 99 200 برابر افزایش یافته است که مقدار قابل توجهی است. در عین حال ، دیجی کالا هرگز از امنیت بستر خود غافل نشده و با توسعه زیرساخت ها و سیستم امنیتی ، طی یک سال گذشته 20000 فعالیت مخرب را بر روی این پلتفرم شناسایی کرده است.

بهبود هوش تجاری دیجی کالا

دیجی کالا از ظرفیت زیرساخت های فناوری خود در زمینه های مختلف مانند هوش تجاری استفاده می کند. هوش تجاری در این پلتفرم به معنای درک بازار و رفتارهای کاربران برای کمک به تصمیم گیری های کوچک و بزرگ است که بیشتر آنها توسط زیرساخت های فناوری دیجی کالا امکان پذیر شده است.

پلتفرم فناوری دیجیتال چگونه به درک روند بازار و تجزیه و تحلیل رفتار کاربران کمک می کند؟

به عنوان مثال ، سال گذشته ، 75 درصد از 91،474،000 کالای ارسال شده به جشنواره در 9/9/99 با ماشین تأیید شد. همچنین ، در جشنواره شگفت انگیز یلدا ، از یک میلیون و 183 هزار و 462 محصول ارسال شده به این جشنواره ، 99.9 درصد از آنها توسط دستگاه تأیید شد.

توسعه محصول

تمرکز بر نیازهای مشتری و کاربر و بهبود تجربه خرید و فروش ، هسته اصلی فرآیند توسعه محصول در دیجی کالا است. این رویکرد را می توان در دانش هر یک از زیرگروه های کالاهای دیجیتال مشاهده کرد.

سال گذشته تبلیغات هوشمند و هدفمند به دیجی کالا اضافه شد و بازاریابان با استفاده از این نوع تبلیغات توانستند میزان تردد محصولات خود را افزایش دهند. پانل فروشندگان نیز سال گذشته گسترش یافت تا از طریق تجزیه و تحلیل دقیق عملکرد ، فروش حرفه ای تری در بازار پلیس دیجی کالا ایجاد شود.

در این قسمت می توان به دیجی اکسپرس به عنوان شبکه تدارکات هوشمند دیجی کالا اشاره کرد که وظیفه تحویل کالا به مشتریان را بر عهده دارد و در حال حاضر 13 شهر بزرگ کشور را تحت پوشش قرار می دهد. این شرکت به دنبال تبدیل شدن به بزرگترین شرکت مبتنی بر فناوری در صنعت لجستیک ایران با پیشروی در فناوری و توسعه یک بستر جامع ، هوشمند ، قابل دسترس و گسترده است.

پبندو همچنین یکی دیگر از پلتفرم های زیر پلت فرم دیجی کالا است که کاربران می توانند تبلیغات مربوط به فروش کالا و خدمات خود را بر روی آن ارسال کنند. در واقع ، Pindo با Digikala در ارتباط است ، به این معنی که بینندگان محصولات در Pindo می توانند اطلاعات ، نظرات و نظرات کاربران Digikala را در مورد همان محصول مشاهده کرده و سپس اقدام به خرید محصول از فروشنده کنند.

هوش مصنوعی و کلان داده

هوش مصنوعی و کلان داده را می توان مهمترین زمینه برای نشان دادن زیرساخت های قدرتمند فناوری دیجیتال دانست. در راستای بزرگترین پلتفرم های بین المللی در زمینه تجارت الکترونیکی ، دیجی کالا از هوش مصنوعی برای بهبود عملکرد خدمات در همه زمینه های مربوط به نیازهای کاربران استفاده می کند.

پلتفرم فناوری دیجیتال چگونه به درک روند بازار و تجزیه و تحلیل رفتار کاربران کمک می کند؟

روزانه هزاران کاربر از پلت فرم دیجی کالا دیدن می کنند ، زیرساخت های فناوری دیجی کالا این توانایی را دارد که با استفاده از هوش مصنوعی رفتارهای کاربران را به داده های ارزشمندی تبدیل کند. دیجی کالا از این داده های بزرگ برای بهبود و بهینه سازی تجربه کاربر استفاده می کند.

در گزارش 1999 دیجی کالا ، دستاوردهای بخش هوش مصنوعی این پلت فرم با اشاره به بهبود موتور جستجو ، سیستم مناقصه هوشمند ، محتوا ، امنیت و بازاریابی و تجارت ذکر شده است.

موتور جستجوی هوشمند

موتور جستجو یکی از مهمترین ابزارهای دیجیتالی برای کاربران است که آنها را در کوتاه ترین زمان به محصول مورد نظر نزدیک می کند. با توجه به این مشکل ، در سال 1999 دیجی کالا چندین الگوریتم جدید به موتور جستجوی خود اضافه کرد و در نتیجه نرخ تبدیل جستجو در مقایسه با عدم جستجو در این پلتفرم 8 برابر افزایش یافت.

سیستم پیشنهادی هوشمند

هوش مصنوعی دیجی کالا در سیستم توصیه (سیستم پیشنهادی هوشمند) ، سعی می کند با توجه به جستجوی کاربران ، علاقه آنها را بیابد و بر اساس رفتارها و تعاملات کاربران ، آنها را در دستیابی به محصول مورد نظر در اسرع وقت همراهی کند. به در سال گذشته ، استفاده از سیستم مناقصه هوشمند دیجی کالا 30 درصد رشد کرد.

نظرات و مطالب کاربران را بررسی کنید

روند صعودی تنوع محصول در دیجی کالا ، بررسی بازخورد کاربران در صفحه محصول را از اهمیت بیشتری برخوردار کرده است. در این راستا ، با کمک زیرساخت های فناوری دیجی کالا در سال 1999 ، امکان تأیید یا رد نظرات با استفاده از ابزارهای یادگیری ماشین و هوش مصنوعی قرار داده شد. در حال حاضر ، 75 درصد از نظرات با کمک هوش مصنوعی کنترل می شوند و بررسی نظرات از 10000 نظر در روز به 50،000 نظر رسیده است.

پلتفرم فناوری دیجیتال چگونه به درک روند بازار و تجزیه و تحلیل رفتار کاربران کمک می کند؟

امنیت

تقلب در خرید کاربران در همه سیستم عامل های معاملات آنلاین رایج است ، که می توان با افزایش امنیت این پلتفرم از آن جلوگیری کرد. در سال 1999 ، افزایش امنیت دیجی کالا به تیم هوش مصنوعی و داده های بزرگ دیجی کالا واگذار شد تا از دریافت کد تخفیف از مشتریان جدید از مشتریان قدیمی جلوگیری کند ، بنابراین 1 میلیارد ریال در هزینه های روزانه دیجی کالا صرفه جویی می شود.

بازاریابی و تجارت

در بخش تجاری ، پیش بینی پرفروش ترین محصولات یکی از معیارهای اصلی برای انتخاب محصولات منتخب برای تخفیف های باورنکردنی و جشنواره های بزرگ محصولات دیجیتال است. هوش مصنوعی دیجی کالا امکان پیش بینی پرفروش ترین ها را در سال 1999 فراهم کرد. به این ترتیب ، آمار ارائه شده می تواند به بازاریابان در زمینه تجارت و بازاریابی کمک کند.

بهینه سازی بسته بندی محصول

زیرساخت های فناوری دیجی کالا به بهبود خدمات این پلتفرم در همه زمینه ها کمک کرده است. بر اساس گزارش دیجی کالا در سال 1999 ، استفاده از هوش مصنوعی در بسته بندی کالا با هدف استفاده بهینه از کارتن ها بر اساس اندازه و نوع سفارش ، هزینه های عملیاتی دیجی کالا را در مدت 2 ماه به 10 میلیارد ریال کاهش داد.

پلتفرم فناوری دیجیتال چگونه به درک روند بازار و تجزیه و تحلیل رفتار کاربران کمک می کند؟

در این پروژه ، دیجی کالا بیش از 722 میلیون سانتی متر مربع جعبه را در یک ماه ذخیره کرد. مصرف کاغذ در دیجی کالا نیز 10 درصد کاهش یافت که پیامدهای مثبت زیست محیطی را برای کشور به دنبال خواهد داشت.

لجستیک هوشمند دیجی کالا

بخش تدارکات دیجی کالا نیز با وجود قابلیت های زیرساخت فناوری دیجی کالا ، تغییرات مثبتی را تجربه کرد. در سال 1999 ، Digikala Intelligent Logistics با بهینه سازی مسیر ، مسافت ها را 2800 کیلومتر و 300000 لیتر سوخت در ماه کاهش داد. علاوه بر این ، بیش از 1800 محصول از طریق سرویس کمد دیجی کالا به مشتریان تحویل داده شد. جذب رانندگان خود اشتغالی برای همکاری در شبکه اکسپرس دیجی اکسپرس نیز با کمک هوش مصنوعی اتفاق افتاد.

مروری بر زیرساخت های فناوری دیجی کالا

همانطور که گفته شد ، دیجی کالا دارای بزرگترین و پویاترین اکوسیستم زیرساختی در محیط تجاری آنلاین ایران است. بر اساس گزارش دیجی کالا در سال 1999 ، این پلتفرم با استفاده از قابلیت های زیرساخت های تکنولوژیکی خود ، تجربه کاربری کاربران ، از جمله فروشندگان و خریداران را در همه ابعاد مانند پنل فروشندگان ، تبلیغات ، تجارت و بازاریابی ، پیشنهاد خرید ، موتور جستجو بهبود بخشیده است. ، امنیت و غیره و تلاش می کند با استفاده از فراداده های حاصل از نظرسنجی و ردیابی رفتار و خرید کاربران ، به افزایش فروش فروشنده و بهبود تجربه کاربر کمک کند. در واقع می توان گفت که بدون توسعه زیرساخت ها ، نمی توان به موفقیت های بزرگی دست یافت ، مانند پردازش روزانه هزاران کالا با کوچکترین خطا. چه فکری در این باره دارید؟ آیا تا به حال از این زاویه به دیجی کالا نگاه کرده اید؟

پلتفرم فناوری Digikala چگونه به درک روند بازار و تجزیه و تحلیل رفتار کاربران کمک می کند؟ اولین بار در اخبار و فناوری تلفن همراه ظاهر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما برای عموم منتشر نخواهد شد.