منو سایت

  • خانه
  • وبلاگ
  • تحقیق در مورد صنعت بهداشت دیجیتال در ایران و جهان در دوران کرونا در رویداد کلینیک استارتاپ

تحقیق در مورد صنعت بهداشت دیجیتال در ایران و جهان در دوران کرونا در رویداد کلینیک استارتاپ

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
تحقیق در مورد صنعت بهداشت دیجیتال در ایران و جهان در دوران کرونا در رویداد کلینیک استارتاپ

ساعاتی قبل از رویداد آنلاین بررسی صنعت بهداشت دیجیتال (سلامت دیجیتال) در جهان و ایران در زمان راه اندازی تاج کلینیک انجام شد. در این رویداد مجید کثیری مجری ، محسن صدر ، مدیر عامل و موسس و امیرسینا زمانیان ، مدیر بازاریابی کلینیک بودند.

کلینیک یک بستر آنلاین برای ارتباط بین بیماران و پزشکان است. این سرویس در سال 1994 راه اندازی شد و در زمینه بهداشت دیجیتال ، خدمات دوستیابی ، مشاوره آنلاین ، آزمایشات کرونا در محل ، آزمایشات کرونای هوشمند و مجلات پزشکی با محتوای پزشکی و درمانی تخصص دارد. دارد.

در این رویداد ، محسن صدر ، بنیانگذار کلینیک ، ضمن خوش آمد گویی به رسانه ها گفت:

آنچه ما را در این نشست متحد می کند ، بیان مسائل بزرگ است ، به ویژه در دو سال گذشته که کشور درگیر شیوع ویروس کرونا بوده است. البته ، نام کلینیک روی این رویداد است و ما می خواهیم اطلاعات مربوط به کلینیک را در اختیار شما قرار دهیم ، اما ما سعی می کنیم داده هایی را به شما ارائه دهیم که به ما نشان می دهد حرفه ای بودن ما نشان داده و نشان می دهد که چقدر می توانیم با آن کار کنیم. برای کمک به بخش بهداشت و درمان در کشور

مدیر عامل کلینیک ، در مورد مشکلات توسعه استارتاپ های دیجیتالی در کشور ، گفت:

مشکل دردناک مشکلاتی است که ما در به دست آوردن این داده ها داشتیم. استارتاپ های بهداشتی جدی گرفته نمی شوند ، ما معتقدیم اگر دولت در طول این دو سال از قابلیت های استارتاپ های سلامت استفاده می کرد ، بسیاری از اتفاقات بد رخ نمی داد. به عنوان مثال ، در این دو سال ، ما یک برنامه رایگان تست هوشمند کرونا را راه اندازی کردیم ، که کاربران می توانند با تعیین علائم خود به پزشک مراجعه کنند یا خیر ، آن را نصب کنند ، اما تنظیم کننده پس از مدتی ما را متوقف کرد. و این خدمات به سایت مرکز درمان منتقل شد. در کشورهای مختلف جهان ، دولت ها در مواجهه با بحران های مختلف از استارتاپ ها کمک می گیرند. اما ما در این دو سال خون خورده ایم و اگر دولت در قدرت بود مشکلات زیادی به وجود نمی آمد.

تحقیق در مورد صنعت بهداشت دیجیتال در ایران و جهان در دوران کرونا در رویداد کلینیک استارتاپ

محسن صدر تاکید کرد:

من دو سال پیش در مصاحبه ای گفته بودم که استارتاپ های سلامت به سرعت در حال رشد هستند ، امروز ما می گوییم استارتاپ های سلامت بخشی جدایی ناپذیر از بخش سلامت هستند ، زیرا امسال بودجه سلامت کشور 111 میلیارد تومان است که در مقایسه با سال گذشته است. 66 درصد رشد کرد اما بودجه سیستم های دیجیتالی وزارت بهداشت تنها 300 میلیون تومان است! بنابراین ، در آینده ، زیرساخت های دیجیتالی بخش سلامت کشور مسئولیتی نخواهد داشت و به استارتاپ هایی در این زمینه متوسل می شود. توسعه بخش بهداشت دیجیتال کشور قابل پیش بینی بود ، اما کرونا این رشد را تشدید کرد.

حوزه سلامت دیجیتال در جهان

محسن صدر ، بنیانگذار استارتاپ دورانکده ، در ادامه این رویداد با ارائه اطلاعاتی در زمینه سلامت دیجیتال در جهان ، اعلام کرد:

همه ما فکر می کنیم بالاترین ارزش بازار در جهان مربوط به نفت و گاز است ، بنابراین بازار اسلحه نیز در نظر گرفته می شود ، اما باید بگویم که مجموع این دو بازار در جهان گردش مالی 9 میلیارد دلار دارد به در سال ، اما 10 تریلیون قبض سلامت دلار است. در این بازار ، سهم سلامت دیجیتال در سال 2019 12.5 میلیارد دلار بود که در سال 2030 به 123 میلیارد دلار می رسد. ما باید این رشد را در نظر بگیریم ، دلایلی برای این رشد وجود دارد ، از جمله تمایل مردم سراسر جهان استفاده از خدمات بهداشتی دیجیتال

تحقیق در مورد صنعت بهداشت دیجیتال در ایران و جهان در دوران کرونا در رویداد کلینیک استارتاپ

محسن صدر ادامه داد:

در درمان های فعلی ، بیمار زمان زیادی را صرف ملاقات با پزشک می کند ، از حرکت به مطب گرفته تا صف بندی در مقابل مطب. برخی آمارهای جالبی در مورد مدت زمان درمان بیماران سرطانی در پشت درب اتاق متخصص وجود دارد که معادل لحظه رسیدن فضاپیما از زمین به ماه است و این یک فاجعه است!

حوزه سلامت دیجیتال در جهان

وی با اشاره به سرمایه گذاری در زمینه سلامت دیجیتال در کشورمان ، توضیح داد:

طبق آمار ، حدود 50 میلیارد تومان در کل اکوسیستم سلامت دیجیتال کشور سرمایه گذاری شده است ، در حالی که یک آپارتمان 100 متری در منطقه سعادت آباد تهران بیش از این مقدار ارزش دارد و این نشان دهنده سرمایه گذاری کم در این زمینه است. حوزه. به البته 20 میلیارد از این 50 میلیارد در 2 سال گذشته بوده است و این نشان می دهد که شرکت های جدید رشد کرده و سرمایه گذاری افزایش یافته است. حالا چرا رشد نمی کنیم؟ پاسخ به این س isال ساده است ، قانونگذار که به این بخش توجه نمی کند ، سرمایه گذار که وجود ندارد ، استارتاپ ها آنقدر باهوش نیستند و بنابراین هر سه طرف این بخش در مشکل هستند.

صدر ادامه داد:

با وجود همه این موارد ، از کلینیک می خواهیم بگوییم که در تمام مراحل درمان با بیمار هستیم ، مهم نیست که خدمات ما چقدر ناقص است و چقدر ضعیف است ، اما با تمام وجود در کنار بیمار هستیم تلاش ها. هدف اصلی ما ایجاد یک تغییر بزرگ در سیستم مراقبت های بهداشتی پس از سالها و تغییر تمرکز از پزشک به بیمار است. در تمام خدماتی که ارائه می دهیم ، بیمار ترجیح داده می شود.

آمار مربوط به کلینیک

موسس کلینیک در مورد این استارتاپ اعلام کرد:

ما در سال 1993 با یک تیم سه نفره شروع به کار کردیم. پس از مدتی که رشد کردیم ، یک شرکت سرمایه گذاری جسورانه در ایالات متحده تا 1.4 میلیون دلار حقوق خالص به ما پیشنهاد داد ، اما به دلیل تحریم ها نتوانستیم این کار را انجام دهیم. این کلینیک در حال حاضر حدود 20 درصد از سهم بازار سلامت دیجیتال ایران را دارد که از آن رضایت نداریم. البته ما رقبای بزرگی داریم ، اما هدف ما این است که در 18 ماه آینده سهم بازار خود را دو برابر کنیم.

تحقیق در مورد صنعت بهداشت دیجیتال در ایران و جهان در دوران کرونا در رویداد کلینیک استارتاپ

امیرسینا زمانیان ، مدیر بازاریابی ، در مورد داده های به دست آمده در طول شش سال فعالیت کلینیک اظهار داشت:

کلینیک کار خود را با رزرو آنلاین مطب پزشک آغاز کرد. پس از آن ، بخش تخصصی روانشناسی و مشاوره آنلاین راه اندازی شد و دو سال پیش ، ما به بیماری همه گیر کرونا رسیدیم و خدمات مربوط به کرونا را ارائه دادیم ، و اکنون خدمات آزمایش خانگی را نیز ارائه می دهیم. بسیاری از مردم تصور می کنند که همه گیری کرونا تأثیر زیادی در رشد استارتاپ ها در این زمینه داشت ، اما واقعیت به این سادگی ها نیست ، بسیاری از پزشکان ما در ابتدای همه گیری کرونا مطب خود را بستند و اعلام کردند که تا پایان همه گیری و سایر مواردی که با شوک مواجه هستیم. این بزرگترین آسیبی بود که ما هنوز با آن دست و پنجه نرم می کنیم زیرا بسیاری از پزشکان هنوز کاملاً فعال نیستند.

وی درباره سایر خدمات این کلینیک توضیح داد:

در دوران همه گیری کرونا ، هجوم مردم برای اطلاع از بیماری افزایش یافت و ما به این نتیجه رسیدیم که در زمینه بهداشت و درمان کمبود دانش و آموزش وجود دارد ، بنابراین وارد این بخش می شویم. با افتخار اعلام می کنم که کلینیک 60 درصد آموزش بهداشت دارد. ما مجله بزرگی داریم ، در حالی که وزارت بهداشت باید زیرساخت های این حوزه را داشته باشد و فراهم کند ، اما با تیم کوچک خود کارهای بسیار بزرگتری از آنچه وزارت بهداشت می تواند انجام دهد ، انجام دادیم.

امیرسینا زمانیان در ادامه بر رشد ده برابری تجارت کلینیک بین سالهای 1998 تا 1999 تأکید کرد:

ما 13 برابر کلینیک از 1999 به 1400 افزایش دادیم ، حتی اگر بسیاری از کلینیک ها بسته شده بودند و ادامه کار بسیار دشوار بود. طبق داده های ما ، کاربران مایلند بتوانند از 3 روز آینده از لحظه رزرو وقت بگیرند ، اما ما سعی می کنیم این زمان را تا 4 ساعت تعیین کنیم ، به این معنی که وقتی به کلینیک مراجعه می کنند ، شما می توانید برای 4 ساعت آینده قرار ملاقات بگذارید این یک چالش بزرگ است و ما باید با پزشکان ، بیماران و منشی ها هماهنگ شویم. در طول فعالیت ما ، 100000 امتیاز و 13000 نظر منحصر به فرد برای پزشکان ما ثبت شده است و کاربران می توانند نکات نظرات دیگران را در مورد یک پزشک مشاهده کنند.

تحقیق در مورد صنعت بهداشت دیجیتال در ایران و جهان در دوران کرونا در رویداد کلینیک استارتاپ

مدیر بازاریابی کلینیک در توضیح سایر خدمات این استارتاپ گفت: ما چند سال پیش مشاوره آنلاین بین بیمار و پزشک را راه اندازی کردیم. یکی از نکات ویژه این ویژگی استفاده از پروتکل های رمزگذاری شده به صورت انتهایی است ، به این معنی که حتی خود ما نیز درگیر این مکالمات نیستیم و مکالمات بین بیمار و پزشک کاملاً خصوصی ، غیرقابل دسترسی و رمزگذاری شده باقی می ماند. صفر تا صد از این سیستم های رمزگذاری شده منحصراً توسط تیم خود کلینیک ساخته شده است و ما از زیرساخت های آماده استفاده نمی کنیم.

زمانیان ادامه داد: در زمان شیوع پیام رسان Quinta Corona ، در راستای مسئولیت اجتماعی خود ، به این نتیجه رسیدیم که مردم در این زمینه نیاز به راهنمایی و مشاوره دارند ، بنابراین یک سیستم تلفن رایگان ایجاد کردیم که مردم می توانند به آن دسترسی داشته باشند. در هر زمان از روز. “با پزشکان ما تماس بگیرید و ارتباط برقرار کنید. در طول 3 هفته ای که این سرویس راه اندازی شد ، بیش از 5000 تماس ورودی و بیش از 2000 تماس خروجی از پزشک به بیمار برای پیگیری روند درمان انجام شد.

محسن صدر ، مدیرعامل و موسس و امیرسینا زمانیان ، مدیر بازاریابی کلینیک ، در پایان این رویداد به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند. در بخشی از برنامه ، محسن صدر به س theال خبرنگار پاسخ دهید اي‌تی‌رسان وی در مورد شفافیت قوانین نظارتی و موضع نظارتی نسبت به استارتاپ های مراقبت های بهداشتی ، پاسخ داد:

وزارت بهداشت جلسات متعددی با ما برگزار کرد و آنچه برای آنها مهم بود این بود که استارتاپ ها به وزارتخانه آموزش می دهند که با ما چه سیاست هایی را دنبال کند تا استارتاپ ها از آنها غافل نشوند. موسسه ای است که به ما مجوز می دهد و همه نام آن را می دانند. این موسسه به ما گفت به ما اطلاع دهید تا بتوانیم برای شما مجوز بگیریم و سپس شما به ما پول می دهید! در واقع همه به طرف یکدیگر سنگ پرتاب می کنند ، آن موسسه می خواست مجوز را به ما بفروشد و وزارت بهداشت در تلاش بود تا داده های ما را به سرورهای این وزارتخانه منتقل کند. متأسفانه نگرانی ها در این سطح است و هیچکس به دنبال حل مشکل و ارائه خدمات به مردم نیست.

متن مطالعه صنعت سلامت دیجیتال در ایران و جهان در دوران تاج و تخت در رویداد آغازین مرکز درمان ، ابتدا در فناوری و اخبار تلفن همراه ظاهر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما برای عموم منتشر نخواهد شد.